Thursday, October 29, 2009

kesewelan pagi buta...haiyooo

Ari nie x thu nape....mate x leh nk tido...
dah puas nk tido...dh puas pejam kan mate....tp ntah mengape...ia mseh x mo tido....
ku pndg sekeliling....ohh bosannyerrr....xde ape2 yg menarik utk dilihaT....
waktu masih berjalan...tp aku...msih x mampu nak lelap kan mate....
aku bingung...x thu nak watpe...
mcm nie la rupe ku yg dlm kebingungan


bingung dan trus bingung....
sampai la ku terfkir nk kuar jea dri blik ku yg x menarik tuh....
aku kuar....Ohh...
gelapnyerr kat luar...x nmpk ape2...nmpk bulan jea....
*bulan xde sbnrnyerrr*
mmg gelaP....sgt gelap....tp still bole jalan lg OK
aku berjalan...sorg2 dlm kegelapan....meremang bulu roma...*sebb sejuk ...jgn fkir laen
huh...sejuk dowh...seram sejuk pon ade....
tkot pon ade gak...sampai rse nk terkuciL...
* nak terkucil bkn sbb tkot ok...tp dah melantak 4 gelas air spnjg malam sbb x bole tido...

aku terus berjalan terus berjalan....
namun langkah ku penuh dengan kemusykilan...
aku takot...sgt tkot...kernaku kdgrn bunyi tapak kasut mengekoRi ku...
prap prap prap....
ku pndg sekeliling...aku x nmpk org....aku buntu....mengapa ade bunyi mengekori ku...
aku keliru....namun ku maseh lagi bole mengawal keadaan....
aku terus berjalan dan berjalan...
bunyi itu maseh lagi tegar mengekori langkah ku...
aku rse sgt geram...geram sgt...kerna bunyi itu wjud....
aku rse...aku rse...aku rse...nk jea jalan berkaki ayam
x yah pkai kasut, asyik dok berbunyi jea setiap kali aku bergerak...hish


langkah ku trus ku gagahkan walaupon bunyi kasut nie menggangu aku....
* x seng nk ku nak menikmati keindahan pagi...
kaki ku trus melangkah n trus melangkah...
sampai lah ku jumpe satu bagunan yg ckup usang....
bagunan yg x brape cntek....
siyes...memg dh buruk....
*sbnrnyerr x nmpk pon bagunan tuh buruk ke lawa sbb gelap kan..mne nmpak ape2...haiyooo

ku msok bgunan itu....plik...sebab bagunan itu sgt besar di dalamnyerr....
mse kat luar ku nmpk bagunan nie satu tgkat jea...
tapi bile msok...bertingkat2 rupenyerr....
ku trun tange...prap prap prap...
kasut ku memeriahkan suasana bangunan nie...
sampai lah di satu kawasan...ku terpaku...mmg terpaku....
aku x thu knp aku terhenti langkah disitu...
plik??? confuse??? keliru??? aneh???...


aku tertarik ngan satu blik yg amat.....(isi tmpat kosong yea murid2)
blik kecik yang ku x thu dri mne dtg nyerrr...
aku x thu knp aku begitu minat utk menghampiri blik itu...
mmg x thu...langsung x thu....x thu menahu pon...
dengan x semena2....tgn ku menuju ke arah tombol pintu...
*plik aku tgn nie bergerak sendiri...sape ntah yg suh die p kat tombol tuh*
lalu dipulas tombol pintu itu.....
hah...berkunci...mmg berkunci...pulas pulas pulas mcm pulasan...
pintu itu still maintain x bergeraK....
*pintu tuh ade kaki ke nk gerak*

walaupon ku thu pintu itu berkunci...
tp aku still x bergerak dri blik itu...
aku kaku...kaki ku kaku...xleh nk angkat....
aku buntu giler time tuh
x thu nak watpe....
ku hampa...lalu ku bercangkung...mengira mozek yg ade dilantai depan pintu tuh...
setelah puas ku mengira....ku terkejut ngan satu bunyi...
zupp....
trus i terlupe ape yg di bilang uolllsss....
ok fine...mls bilang dah...diri balek...
bile ku berdiri jea...ku terkesima n terkejut....blik yg tdi berkunci itu sudah bole ku bukak...
hairan ...mengapa ia bole dibukak??...ape yg menyebab kan ia bole dibukak...
*mcm mne bole bukak itu rhsia...tp ku yg bukak pintu itu ok....*

pintu terbukak...gelap...gelita...gelap gelita....
xde pape...
blik ape nie...(aku bertanyerr sorg2)
aku tkot tp ...aku mseh nk gak msok dlm nyerr...
aku msok...terabe2 mcm org buta...org buta pon x merabe mcm aku...
sampai la ku terpegang satu bende...keras...mcm buku...
mcm2 bermain dalam kepale utk meneka apakah bende itu...setelah ku belek2
bende itu terbukak...yes...mmg buku...BTOIKAh???

jenuh ku menyelak2 helaian buku itu...tp x terselak2 pon helaian itu...
plik aku ngan buku tuh...
x semena2...buku itu bercahaya....
opocot....
plik ngan buku tuh...sbb ia bercahaye dan berbunyi...canggeh giler buku tuh...ade suare...
n then tetibe kuar bende putiH....
ape bende tuh...haiYoo...
lg mengejutkan tetibe ade bunyi kecil kuar dripada buku itu...tap tap tap sbyk 7 kali
cuak dowh...
dh abes bunyi tuh trus buku itu bertukar wajah skali lg....
ape nie???...aku bertanyerr pde diri...

akhirnyerr aku mengambil keputusan utk connect tenet n bukak fesbuk gne laptop ku nie dlm blik UP nie...

p/s sape nk teman kan aku kat blik up pg2 nie...angkat mate...



No comments: