Friday, December 23, 2011

kecik2 dulu....
kaLo koraNg nak taHu...
aku nie...
sangat laH pemaLu...
teraMatlah perMalu...

aKu ingat laGi kecik2..
aku kene Kurung dengan ayaH aku dalam blik selama sehaRi
gara2..aku malu nak p kedaI..
korang tgok..garaNg x ayah ku..
tp ekcelli
mmg ptut pon aku maLu...
Coz waktu tuh akU umor bru 5 thun KOt...
mmg la pemaLu *tkot pon ade jugak*
tp...
ayaHku suh ku p kdaI pon..kdainyer bukan jauH pon
selanG beraPe umah jer...ngeh3

bile ku blek smenanjung semula..
waktu ini..ku x taw malu dah..
lagi2 dok kg...
mmg jadI heroin la Aku kat kg tuh..
tp..nakal2 aku..
aku lah cucu paling baek yang mereka pernah jumpe..
Coz..aku nie peramaH..
sume umah kat pelusuk kg tuh aku dok terjaH..
ngahahaha

tp ade saTu tempat nie..aku mmg pemaLu..
almaklum la..
cucu terkenaLkan..
sume org kampung kenaL..
jd...anak2 muda suke kaco kitorg..
kaco ku n adekku..
kitorg berdua nie selalu kene kaco coz kitorg nie maLu n SOPAN...
jd...korg bayangkan la tahaP malu ku tuh...adoiiii...
tp..syiookk jugaK..
coz..ku ngan adekku slalu dpt layanan bes gila..
ape x nyerr....
kalo abg tuh bli keropoK..
kitorg Confirm dapat..
yang laen..
sile telan air liur je yer..Coz..mmg x kn dpt Pon..
hahahaha

waKtu aku darjah 1..
lagi ler...
wlaupon aku nie pemaLu tahap cipan..
tp...percayalah..
keganasaN dalam diri ini x pernah luntur..
haha
Coz..ku mmg ganas kot dri kecik..
ganaZ tp Sopan..
sila bayangkan...=)
kontra ckit dengan Adekkku...

tp lepas ku pindah ke IPOH..
jadilah aKU seorg pemaLu yang TEGAR..
nak dengar suara..
x mungkin ..OK
sgt mahaL..

dulu..aku malu...sgt serius..
sampai kan nak berckp dalam telipon pon.
aku MALU..
kwn2 ku mintaK aku no telefOn
jgn haraP aku nak bg..
sbb aku sanGat malu nak Jwb telefon..
maLu giler2....
sampaIkan kawan ku terase haTi dengan aku
n ckp aku lupekan die..
coz..aku x nk jawab panggilan telepon die..
owhh..
sdeynyer..
sgt sdey...
tp percayalah kawan..
dri kecik lagik..
ku dah kate..ko adalah kawan karib ku..
wlaupon waktu ketika itu aku x mengerti apa itu maknennyerr persahabatan
kaulah kawan pertama yg aku sayang..
sangat sayang...
ku sangt sdey sbb x dpt jd anak murid emak kau...T-T
touching sekejap

aKu maLu sampai ke besar..smpai ku abes spm..
sbb tuh ku x rapat sangat dengan dak2 sek men ngan sek ren
coZ aku nie kan pemaLu..
susah nak berckp
sampai ade yg x tahu pon aku wjud dalam kelas tuh
sdey X..=_=!!!
nak berckp ngan laki pon aku tergagaP2..
ape kes...
maLu teramat sangt lah tuh...

aku dikenaLi dalam kelas
sume gare2..aku excellent dalam pelajaRan
kalo idakk
jangan haraPlah org nak pandang Aku..
laGi2..aku nie pemaLU..
tp..
Mostly ingaT aku nie pendiaM
heLLo..
aKu bukan pendiaM
tp maLU..
maLu ku membuatkan ku jadi pendiam
sdey x...

smpaI la ku masuk maTrik n u..
aku dah x malu sgt dah..
tp still lagik ade malunyer..
malu dengan org yg ku x kenal
n org yg ku dah lme x jumpe..
xD
crite yg xde motip lagik
adoiyaii

2 comments:

cik daun hijau said...

hai si pemalu hoho

haleinaitis0311 said...

pemalu..? try pkir jap....haha