Sunday, January 28, 2018

Owh maaf..saya tak suka jawab telefon sebenarnya

Aku seorg pendiam
Dan x banyak kawan
Ataupun aku yang x pandai berkawan
Itu bole jadi
Aku suke pasif
Jadi..waktu sekolah
Aku selesa berkawan dengan budak kelas terakhir
Mungkin selesa dengan cara pemikiran mereka

Tapi
Kalo difkirkan
Masa kecik
Aku bukan seorang yg bersendiri
Cumanya
Sesetengah orang masih berhubung diluar waktu sekolah
Dan aku tidak
Mungkin sebab tu
Hubungan semakin renggang

Ade satu ketika
Mereka nak no telefon
Dan aku
Bagi no telefon palsu
Sebab aku x suka jawab telefon
Makanya mereka putus asa nak menelefon

Macam tu jugak la
Yang terjadi ngn best frens mse tadika
Die call
Dan aku larik
Mungkin die fikir aku sombong
Tpi waktu
Aku terasa malu
Apabila kena jawab telefon
 Semua orang memerhati

Hanya sorang je yang aku selesa untuk menelefon
Iaitu mak
Yang lain mcm plik
Aku juz emm humm ooo
Xde feeling nk response
Dan ia tetap sama sampai sekarang

Then ...
Mase matriks
Telefon mcm satu keperluan
Sebab sume org contact each other pasal kerja/kelas
Dan opkos x ramai yg kontek aku
Sebab aku tiada phone
Sampai la pertengahan sem
Mase tu dapat duit matriks
Jadi...
Beli lah handphone second hand buat syarat...

Hampir sebulan
Tak siapa tahu aku ade phone
Hanya rumate dengan lagi 2 org close fren jer yang taw
Hihi
Nampak x
Ketidak suka berkawan itu
Hahaha
Sampailah
Kene buat kerja grup
Semua orang mintak isi borang berserta no telefon
Maka...
Tahulah mereka aku ade telefon
Hahaha...

Dan ekceli
Sejak tu jugak la
Aku mungkin sedikit friendly
X pasif sangat
Kehkehkeh
Ok jer sebenarnya beramah mesra dengan kawan
Tapi
Still
Saya tak suka jawab telefon sebenarnya

No comments: