Saturday, February 10, 2018

Nilau sebuah gambar (gambar manusia)

Aku suka simpan gambar
Sangat suka
Tapi
Itu dahulu
Ya..
Itu dahulu

Bergambar aku dahulu
Kerana orang sekitarku
Aku mahu memori
Yang mereka bersama aku
Jadi bila membelek
Waktu masa hadapan
Aku mampu tersenyum
Teringat kisah disebalik
Yang masih tersimpan
Disuatu sudut memori

Kini
Bergambar
Berbeza perspektif dari yang dahulu
Yang mana
Bergambar kini untuk kepuasan hati
Yang ku nilai dari sudut gambar diambil
Kualiti yang diambil

Ya..
Gambar cantik kita gembira
Kepuasan berlipat ganda
Tetapi
Saat ku mengintai setiap gambar
Ia kosong
Sangat kosong
Hanya sedikit memori dan emosi
Yang wujud

Kini
Aku menangkap gambr
Untuk ekspresi kata hati
Yang hanya untuk sementara
Sebagai tanda perjalanan hidup
Dan mendatang ia pupus
Bagaikan tiada pernah terjadi

Gambar sekarang
Hanya aku dan alam
Dan bersama dengan sekumpulan
Yang mempunyai makna dalam hidup
Itupun
Kalaulah
Aku masih menyimpan

No comments: